Tips til at blive motiveret til træning

Personligt elsker jeg at træne og bevæge min krop, men jeg har forstået, at det ikke er alle andre, der har det ligesom mig.

For nogle mennesker kan det kræve en lidt større indsats at komme igang med at træne eller sørge for at holde træningen ved lige.

Nu er jeg ikke træningsekspert, men jeg har dog gjort mig en række positive erfaringer, i og med at jeg selv elsker at motionere og bevæge mig.

Derfor vil jeg gerne bruge dette indlæg til at dele et par af de erfaringer, jeg selv har gjort mig, og som måske kan hjælpe med at gøre motion og bevægelse til en glde frem for en sur pligt.

Dine tanker skaber din virkelighed

Noget, der er rigtig godt at lære – både når det kommer til træning, men sdan set i livet helt generelt – er at være tanker skaber vores virkelighed. Eller, for at være helt konkret: Vores tanker skaber vores følelser, som skaber vores handlinger. Som så bliver til vores virkelighed.

Derfor kan det være rigtig godt at prøve at arbejde med den måde, du taler om motion, både til dig selv og andre. Taler du om dig selv som en, der ikke kan lide at træne, og dyrker du de negative tanker. Prøv at ændre din virkelighed.

Gør det du elsker

Et andet trick at at kombinere træning med noget af det, du allerede elsker. Hvis du godt kan lige at slå dig løs på dansegulvet en fredag aften, hvorfor så ikke rykken festen med hjem i dagligstuen og holde disko-dasko på en ganske almindelig tirsdag?

Det kan også være, du elsker at være ved stranden. Så er det oplagt at benytte lejligheden, når du alligevel er dernede, til at hoppe i bølgerne og svømme nogle baner i havet.

Du kan naturligvis rykke svømningen indendørs, hvis det bliver for koldt som årstiderne skifter. Se mulighederne!

Udnyt dine sociale behov

Er du den sociale type, så kan det hjælpe dig rigtig meget at gøre din ugentlige motion til en hyggelig social begivenhed – simpelthen ved at motionere sammen med en eller flere venenr eller ved at deltage i holdsport.
I kan kombinere træningen med en hyggelig aktivitet, du ser frem til: at drikke en kop kaffe efterfølgende eller at spise en god frokost, for eksempel.

Hvis du er træt eller på anden måde mangler energi til træningen, så er der også et par forskellige remedier at hende. koffeinpiller kan hjælpe din træning

Indlæg oprettet 10

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Relaterede indlæg

Gå i gang med at taste din søgning herover og tryk enter for at søge. Tryk ESC for at annullere.

Tilbage til toppen